لباس کودک مناسب جشن تولد

یکی از دغدغه‌های افراد هنگامی که می‌خواهند برای کودکشان تولد بگیرند یا به تولد کسی دعوت می‌شوند، انتخاب لباس کودک مناسب جشن تولد است. در اکثر مواقع دخترها دوست دارند لباسی بپوشند که مانند یک پرنسس یا یک ملکه بدرخشند و پسرها بیشتر دنبال لباس‌هایی مانند مرد عنکبوتی که یک شخصیت کارتونی محبوب است، می‌گردند.

مهم‌ترین نکته در انتخاب لباس کودک مناسب، راحتی کودک است. به‌ این علت که کودکان تحرک زیادی دارند باید لباسی بپوشند که علاوه بر زیبا بودن، در آن حس خوبی داشته باشند.

شیک ترین لباس کودک برای جشن تولد

برای تهیه لباس تولد دو راه دارید. راه اول خریدن لباس و راه دوم دوختن لباس توسط یک خیاط ماهر است. خریدن لباس به شما کمک می‌کند که بتوانید با پرو کردن لباس، لباسی را انتخاب کنید که کاملا مناسب شما باشد.

در این متن شما را با نکات مختلف زمان انتخاب لباس کودک مناسب جشن تولد آشنا می‌کنیم.

رنگ لباس

انتخاب رنگ لباس حتی از انتخاب مدل لباس اهمیت بیشتری دارد. ممکن است بهترین مدل لباس را داشته باشید اما رنگ آن اصلا به کودکتان نیاید. پس در قدم اول رنگی را انتخاب کنید که به کودکتان بیاید و جلوه لباس را نیز افزایش دهد.

سعی کنید از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید. رنگ‌های زرد و نارنجی به‌خصوص در فصل پاییز انتخاب مناسبی هستند.

در انتخاب رنگ لباس از کودک خود مشورت بگیرید. بچه‌ها به‌‌ویژه دختربچه‌هایی که علاقه زیادی به رنگ صورتی دارند، با پوشیدن این رنگ احساس خاص و ویژه‌ای را تجربه می‌کنند.

بهترین تم لباس کودک برای جشن تولد

رابطه تم تولد و لباس کودک

اگر تم خاصی را برای تولد انتخاب کرده‌اید بهتر است لباسی که قرار است کودکتان بپوشد هماهنگ با تم باشد. معمولا کودکانی که به یک شخصیت کارتونی علاقه نشان می‌دهند دوست دارند مانند همان شخصیت لباس بپوشند و حتی برخی از آن‌ها از حرکاتشان تقلید نیز می‌کنند.

پس اگر تم تولد کودکتان را مطابق شخصیت کارتونی که به آن علاقه دارد انتخاب کردید حتما از لباس‌هایی که شبیه آن شخصیت است استفاده کنید.

کودکان به انتخاب تم و هماهنگی لباسشان با تم تولد علاقه زیادی دارند، پس سعی کنید از آن‌ها در این زمینه سوال کنید تا تم تولد مطابق علاقه آن‌ها باشد.

لباس صورتی برای جشن تولد کودک

رابطه فصل تولد و لباس کودک

یکی از نکات بسیار مهم توجه به فصل تولد کودک شما است. میزان گرما و سرما در فصل‌های مختلف متفاوت است به‌همین دلیل باید از لباس کودک مناسب فصل استفاده کنید.

لباس‌های دکلته برای فصل‌های گرم مثل تابستان و بهار مناسب هستند اما برای زمستان اصلا مناسب نیستند. برعکس خرید لباس‌های دکمه‌دار و پوشیده بیشتر برای زمستان طرفدار دارد.

در انتخاب رنگ لباس کودک نیز فصل دخیل است. در فصل پاییز و زمستان بهتر است از رنگ‌های زرد، قرمز، طلایی و سفید استفاده کنید.

شغل پدر و مادر و لباس کودک

اولین شغلی که در نظر کودکان بسیار جذاب است شغل پدر و مادر است. آن‌ها دوست دارند برای یک‌بار هم لباس فرم پدر و مادرشان را بپوشند. شما می‌توانید این لباس را تهیه کنید تا آن‌ها بتوانند یک روز در قالب شغل مورد علاقه‌شان وقت بگذرانند.

بچه ها و با لباس تولد شاد می شوند

می‌توانید از سایر مهمانان بخواهید که لباس همان شغل را بپوشند تا با بازی‌های متناسب با آن شغل خاطره‌سازی کنند.

هدف همه پدرها و مادرها از گرفتن تولد برای کودکشان ساختن شبی خاطره‌انگیز برای او است. برای این منظور می‌توانید از تم‌ها و لباس‌های سرگرم‌گننده استفاده کنید. تم‌هایی که صرفا به گرفتن تولد و کادو دادن ختم نشود و با برگزاری بازی‌های مهیج علاوه بر ایجاد لذت برای کودکتان به آموزش او نیز کمک کنید.

مثلا برای تعدادی از بچه‌ها لباس فرم چند شغل را تهیه کنید و بازی را طوری برنامه‌ریزی کنید که در حین آن با وظایف هر شغل آشنا شوند.

درست است که برنامه‌ریزی برای این‌چنین بازی‌ها سخت است اما با این‌کار کودکان بازی می‌کنند و همچنین با اطلاعات جدیدی آشنا می‌شوند.

تم شغل های مختلف برای لباس کودک

لباس‌های چاپی

بعضی از عکس‌ها هم برای شما و هم برای کودکتان یادآور یک روز خوب و دلچسب هستند. با چاپ کردن این عکس‌ها بر لباس تولد کودکتان می‌توانید یادآور روزهای خوب گذشته باشید.

با چاپ عکس‌ شخصیت کارتونی موردعلاقه کودکتان روی لباسش او را می‌توانید خوشحال کنید. از شخصیت‌های کارتونی که بیشتر بچه‌ها به آن علاقه دارند می‌توان میکی‌موس، السا و آنا، باب‌اسفنجی، بتمن و… را نام برد. شما میتوانید بهترین لباس بچه گانه پسرانه و لباس بچه گانه دخترانه از نظر قیمت و کیفیت را در فروشگاه پیانو پیدا کنید.

لباس‌های رسمی

در تولدهای رسمی که عموما بزرگترهای مجلس حضور دارند، بهتر است از لباس‌های رسمی استفاده کنید. کت‌وشلوار برای پسرها و لباس‌های پفی برای دخترها در این دسته قرار می‌گیرند.

لباس رسمی کودک مناسب جشن تولد

البته بهتر است کودکتان در این شب از پوشیدن لباس رسمی خودداری کند. زیرا این لباس‌ها مانع اصلی جنب‌وجوش کودک است و ممکن است خاطره خوبی در ذهن او شکل نگیرد.

رابطه لباس پدر و مادر و لباس کودک

اگر در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی عکس تولد بچه‌ها را نگاه کنید، ست لباس پدر و مادر با لباس کودک زیاد به چشم می‌آید. این ست کردن علاوه بر این‌که حس بسیار خوبی به شما می‌دهد، باعث زیبا شدن عکس‌های شما نیز می‌شود.

برای ست کردن لباس کودک مناسب جشن تولد به چند نکته توجه کنید:

  • لباس تیره نپوشید.
  • ست کردن لباس به هماهنگ بودن رنگ لباس‌ها محدود نمی‌شود و طرح لباس نیز باید باهم هماهنگ باشد.
  • اگر قصد این کار را دارید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید و در لحظه آخر تصمیم نگیرید.
  • به سن کودکتان توجه کنید. انتخاب لباس‌های خیلی روشن برای کودکانی که هنوز کوچک هستند و ممکن است لباس آن‌ها کثیف شود اشتباه است.
  • می‌توانید ترتیب لباس‌ها را عوض کنید. مثلا شما لباس قرمز و شلوار سفید بپوشید و به دخترتان لباس سفید و شلوار قرمز بپوشانید.
  • بعضی از برندها لباس ست خانوادگی را تولید می‌کنند. شما می‌توانید از این لباس‌ها برای ست کردن استفاده کنید.
  • مهم‌ترین نکته توجه به دکور تولد و دیزاین است. لباس‌های انتخابی شما باید مناسب با تم تولد باشد. این کار باعث زیبا شدن عکس‌هایتان می‌شود.

استفاده از لباس حیوانات

پوشیدن لباس حیوانات برای کودکان بسیار لذت‌بخش است و خاطره خوبی در ذهنشان باقی می‌گذارد. از کودکتان بخواهید زمانی که این لباس را بر تن کرد، داستانی متناسب با آن حیوان برای شما و مهمانان تعریف کند. شما نیز در داستان او شرکت کنید و علاوه بر خاطره‌سازی چیزهای جدید به او بیاموزید.

لباس حیوانات کودک مناسب جشن تولد

استفاده از لباس محلی

شاید محلی که می‌خواهید در آن تولد را برگزار کنید لباس محلی مخصوص به خود را داشته باشد. در این صورت لباس محلی می‌تواند انتخاب خوبی برای لباس کودک مناسب جشن تولد باشد. البته به‌شرطی که کودک در آن لباس احساس راحتی کند و لباس مانع تحرک او نشود.

استفاده از اکسسوری

یکی از روش‌هایی که امروزه رایج شده است استفاده از اکسسوری به‌جای لباس است. شما می‌توانید از کروات‌های فانتزی، پاپیون، شورت، کلاه، پاپوش و کفش متناسب با دیزاین تولد استفاده کنید.

البته استفاده از اکسسوری در صورتی امکان‌پذیر است که فصل تولد کودک شما در زمستان نباشد. اکسسوری به‌ویژه برای نوزادان ایده بسیار زیبایی است.